måndag, januari 22, 2007

To boldly go where no one has gone before...

OK, så vart tog den fruktade stormen vägen då? Vi hade bunkrat med mat och godis, film och filtar i lördags men allt som hände var att det började snöa......och det snöade och snöade....och fortsatte att snöa hela dagen igår och igår kväll. Det blåste lite men inte så allvarligt. Jag var uppe tidigt i lördags och körde ett baspass spinning, superskönt med ny termin och flera pass. Sen åt jag sen frukost och bestämde mig sen för att åka till Norrtälje. Vägarna var torra och fina och jag behövde handla. Så Jocke o jag drog iväg och när vi kom hem igen åt vi finostkaka med hallonkräm *mums*. Vid 18 tiden började snön att falla, vi lagade spagetti o köttfärssås till middag och kollade på filmen Anchorman (skitkul, verkligen!!!) Resten av kvällen ägnades åt slötittande på TV, surfande och faktiskt även lite matteplugg (!!).
Söndag var tvätt och städdag men vi hann även med att se lite Babylon 5 och en del slapp i soffan. Hela kvällen ägnade jag åt att läsa. Jag har i tysthet beslutat mig för att hålla söndagkvällarna TV-fria så mkt det bara går. Så jag läste, pluggade och fixade matlåda. Ute byggdes snölagret på med ytterligare flingor och temperaturen låg på ca -5.

Idag när jag gick för att hämta posten fick jag en sån otroligt stark önskan att bara åka ut på landet. Snöra på mig ett par ordentliga vandrarkängor, packa en rygga med limpmackor med prickig korv och en termos med varm choklad och bara dra ut i vildmarken och njuta. solen skiner, det är lagom kallt och snön är perfekt. Istället sitter man här på jobbet framför datorn som vanligt.......Men jag kan trösta mig med en speciellt grej som jag ska göra ikväll efter jobbet. Superhemlis!! :)

2 kommentarer:

Linnéa sa...

åååå va du e taskig! vadå hemlis????

Mayumi sa...

Mitt hemliga projekt!!!! :)