söndag, maj 13, 2007

Det blåser nya vindar österut

Tack Finland för en perfekt tillställning igår kväll!! Jag visste att ni skulle grejja det :) Trist bara att ni bidrog med en så himla tråkig låt i år......men men. Faktum är att östeuropa nu är på ingång med stormsteg. Västeuropa, huka er för nu blåser det nya vindar i vår lilla del av världen. Jag ÄLSKAR östeuropa, det är så himla kul att höra nåt NYTT för en gångs skull. I år var favoriterna Georgien, Bulgarien och faktiskt Ukraina. Hade nästan hoppats på att Ukraina skulle vinna just for the heck of it. Eurovision är inte var det en gång var och det är ofrånkomligt. ALLT förändras och utvecklas med tiden (tack gode gud).....jag menar, hur jävla kul skulle det va om alla låtar år efter år lät precis som Kicki Danielssons och Johnny Logans hitar på 80-talet. Och allt snack om svågerpolitik mellan östländerna....jaha, och???? Så ni menar att det ALDRIG har förekommit tidigare då mellan västländerna?????
Jag vet inte om det är mitt finsk-ugriska blod som svallar men jag gillar det jag hör.
Förra året var favoriterna Rumänien, Ryssland, Croatien, Bosnien-Herzegovina, Ukraina, Frankrike och Spanien.......

Jag ser fram emot nästa års tävling och hoppas på mer skön musik från öst.

Och årets vinnarbidrag då? Ingen favorit men jag sänder mina gratulationer och ser framför mig hur Europas alla flator kommer vandra hand i hand i sommar med en nya kampsång....(gode gud).......vänta bara till Gay Pride i sommar.....

1 kommentar:

Linnéa sa...

halloj! verkar som ni haft en fin resa till prag..:) hoppas du fick återhämta lite av dina krafter!
har ni bestämt nåt om midsommar?
Kram