måndag, juli 09, 2007

We´ll meet again...

Jag älskar 40-talet. Musiken, kläderna, stilen överlag. Är dock glad över att jag slapp leva med kriget i knutarna såsom många av mina släktingar.
Min farmors båda bröder krigade vid fronten....bara en kom hem igen.
Pappa berättade en gång om hur han fick följa med sin mor (min farmor alltså) till Helsingfors för att hälsa på sin mormor, morbror och kusiner. Dom båda flera personer i en trång liten tvåa mitt i Helsingfors. En bomb hade under kriget fallit på innergården och spår fanns kvar av detonationen. Vid sådana tillfällen hade hela familjen gömt sig inne på toan mitt i lägenheten, det säkraste ställe dom hade..........
Nä, jag är tacksam över att få slippa uppleva sånt. Önskar att ingen, varken barn eller vuxen ska behöva uppleva krig.

Eftersom det har regnat i stort sett hela dagen i dag också så bestämde jag mig strax efter frukost för att sätta mig och läsa. Och det har jag gjort, läst, läst och läst. När regnet till slut gjorde ett uppehåll vid 18 tiden cyklade jag ner till affären för att handla. Lagade fiskgryta och bakade en rulltårta med trädgårdsbär och slötittade sen på Ernst och hans sommartorp.
Bestämde mig för att ta ett bad och slog på en skön skiva med 40-tals låtar....mmmmm....har njutit i en timme nu med tända ljus och skön musik och nu är det TV dags igen.
Skräck minsann!!!!!
Muahahahahahahahahahahhahaha...........

btw, check this out....
I absolutelu LOVE Vampira!!!!
http://www.vampirasattic.com/
och http://www.youtube.com/watch?v=gyx0rEYPppA

2 kommentarer:

Linnéa sa...

jag vill oxå ha semester!!!!!

Mayumi sa...

Ahhhhhhhhhhh, skönt att slippa jobba ;)