söndag, juli 08, 2007

Ahhhhh, semester!!!

Ja, vad ska man säga, semestern började med ösregn och åter ösregn. Men jag behövde vila min kropp så det har passat mig alldeles utmärkt. Har mest legat i fåtöljen och glott på TV och mumsat på ostbågar och hemmalagad kardemummakaka. Idag började det dock rycka lite i benen så när regnet gjorde ett uppehåll vid fyra tiden stack jag genast ut och sprang...och sprang gjorde jag. Jag fullkomligt flög fram och lyckades ta mig fram i ca 1,2 mil, sen blev jag tvungen att avbryta eftersom mitt högra knä och höften började värka lite. Men det känns bra att jag faktiskt hade orkat minst 5 km till.....var inte ett dugg trött i kroppen. Jag tror banne mig att min gymträning nu har börjat ge frukt!! Nu väntar bara mera och åter mera löpträning under semstern :)


Jag var en sväng till Ulriksdals växthus i torsdags och åt en underbar vegetarisk lunch och passade då även på att inhandla lite grönt och skönt att ha på balkongen. Köper numera alla mina balkongväxter där eftersom dom faktiskt håller bäst. Denna gången fyndade jag en rosmarin och en lavendel. Passar så fint på balkongen :)

Ikväll väntar ett avsnitt av Torchwood och sen mys i fåtöljen framför en Ed Wood film. En gammal favorit, Plan 9 from outer space :)
Såg att cdon.com har kampanjpris på gamla fina klassiker (49:-) nu så skynda fynda. Själv har jag lagt vantarna på två filmer med Marilyn Monroe och så självklart All about Eve.

Men innan Tv´n slås på blir det thé med korsord och bokläsning. Finns nog inget som slår det en regnig dag som denna........
Och så en gammal favorit, Bäst just nu:
  • SEMESTER!!
  • Att springa 1 mil i blandad terräng och ändå känna att man orkar mera
  • De engelska sommardeckarna, Miss Marple och Morden i midsummer
  • Att äntligen ha tid att baka en massa gott hemma
  • Pontiac nya skiva!!Lyssna på den... "som alla gööör" :)
  • Verka Serduchkas album Tralli Valli, håller än :)
  • Å så en massa bra, sköna låtar:
  • Timbuktus nya album, Amy Winehouse, The Ark, Laakso, Rihanna, Justice (dance), Gwen (alltid Gwen jö!!), Lasse Lindh (svenska hjärtan) och så himla många andra..........


Inga kommentarer: