fredag, juli 06, 2007

Stockholm-Motala

Sista dagen på jobbet innan semestern!!!! Har fixat det sista och nu väntar några timmars tumrullande. Det ringer inte i telefonen, allt är fixat och klart inför sommaren och på kontoret är det helt tyst. Har förvisso tagit med mig en bok att läsa (East ofEden av John Steinbeck) men har ingen ro i kroppen för sånt just nu. Vill hem!!! :)

Den här veckan har jag unnat mig lyxen att köra bil till jobbet varje dag. Debatten om miljön och växthuseffekten verkar ha passerat mig förbi totalt. Men jag kan trösta alla miljövänner med att jag vanligtvis ALLTID åker buss till jobbet. Så vad gör 5 dagar av 365?
Hur som helst, detta bilåkande har betytt att jag morgon och kväll har kunnat lyssnat på radio, vanligtvis P1. Det brukar bli så för mig på sommaren. Det slår aldrig fel. Jag kan schemalägga mitt radiolyssnande efter årstiderna. Februari-Maj=P3, Juni-Augusti=P1, September-November=P3, December-Januari=P2
Har under åren skaffat mig några favoritprogram. Morgonpasset i P3, Ring P1, Radioteatern, Sommarpratarna, Folke, Alltid på en Söndag, Deluxe, Mammas nya kille.........och en massa andra sköna program som typ tävlingar, diverse minnesprogram och P1´s olika skumma reportage.
För mig så lever radion i alla högsta grad!

Inga kommentarer: