tisdag, juli 03, 2007

I sommarens soliga dagar

Efter gårdagens surdag så lugnade jag slutligen ner mig efter att ha koncentrerat mig på sortering av fakturor och ordrar hela eftermiddagen. Jag köpte en fiskgratäng på Konsum när jag kom hem och slängde in den i ugen 45 min. Under tiden snörade jag på mig löparskorna och stack iväg ut. SÅ SKÖNT! Lagom värme, benen kändes starka och jag fullkomligt gled fram i 6 km och jag bara njöt, njöt, njöt. Förbi röda stugor med vita knutar, bondgårdar och kossor och en hare och ett rådjur korsade min väg på nära håll. När jag kom hem 40 min senare mådde jag så bra. Efter en dusch och god middag var jag fullkomligt avslappnad igen. Packade upp min nya fåtölj som kommit under dagen och skruvade på fötterna. Resten av kvällen satt jag i fåtöljen och kollade på CSI. Somnade lätt kl. 22.
Längtar mer till semestern nu. Lånade tre nya böcker på bibblan igår och idag har Adlibris skickat min senaste beställning med sommarpocket att avnjuta i solen.
Nu är jag redo för loppisar, sightseeing, cafeer, sol, träning, god mat och avslappning :)

Bring it ON!!

2 kommentarer:

Linnéa sa...

Liiiite avis e jag på dig som har semestern framför dig....

Mayumi sa...

:) Ja, inget går upp mot några veckors ledighet på sommaren. Men alltid samma visa, många planer och böcker som samlas innan semestern och sen blir det inget gjort ändå :) Men det är skönt att sova länge :)