onsdag, september 26, 2007



Hur sjutton summerar man en 2 veckors rundtur i USA??














































Ok, vi har varit i Los Angeles, Las Vegas, Flagstaff, Kayenta mitt i Navajo indianreservat, Grand Canyon, Bryce Canyon, Monument Valley, Flagstaff observatorium, Meteor crater, Sunset crater, Natural bridges, Extraterrestial highway, Rachel, Mesa Verde, Mammoth lakes, Mono lake, Yosemite, San Francisco, Monterey akvarium, San Louis Obispo mm....
Vi har sett en jäkla massa klippor, berg, sten, skog, öken, sand, tumble weed, älg, coyotes, hjortar, skunkar, ekorrar, rester efter pueblo indianernas bostäder i bergern, mkt fin natur.
Vi har ätit pizza, hamburgare av olika slag, kyckling av olika slag, pancakes till frukost, en jäkla massa bagels till frukost, kina mat, japansk mat, Ben& Jerrys glass (mmmm.. Cinnamon bun smak!), M&Ms och även ett och annat äpple.
Vi har shoppat i Vegas, spelat bort pengar i Vegas, sett solnedgång i Monument Valley, Grand Canyon, Bryce Canyon och vid Natural Bridges. Gått en guidad spök tur i pacific Heights i San Fransisco, shoppat DVD på Ameoba i LA och San Fran, besökt ett bryggeri i San Fran, åkt spårvagn, kört bil längs de mest branta backarna i San Fran, haft en björn på parkeringen en natt i Mammoth lakes, mött en mängd supertrevliga människor och orginal. Fått de flesta av våra fördomar om USA bekräftade. Vandrat genom en canyon som konstant är under översvämningshot. Blivit varnade för flashfloods i LA, sett en jäkla massa skumma TV program (VARFÖR o VARFÖR har vi inte SciFi channel i Sverige???)
Totalt har vi besökt 6 delstater, Kalifornien, Nevada, Arizona, Utah, New Mexico och Colorado.






































































































































Jag vill tillbaka NU!!

2 kommentarer:

Linnéa sa...

ta mig med när du åker, shit vilken upplevelse! jag är grön av avund...
men den största sevärdheten måste ju vara Oa i shorts och vita jympaskor, jag blev helt chockad.

Mayumi sa...

Ja, du får mer än gärna följa med nästa gång men kom ihåg, då får även du köra :) Du skulle älska alla stora outlets, man blir helt galen! Jag lovade, jag shoppade så hårt att jag mådde illa!! Brände typ 4000:- på tre timmar. Calvin Klein underkläder, Nike sportkläder och skor, Guess klocka o väska och annat kul :)