fredag, oktober 05, 2007

Can I please rewind?

Hatar stress. Vill inte stressa. Ändå blir det stress. Fattar inte.

Var på Rimbo marknad igår. Hann inte se speciellt mkt. Pga onödigt tjafs på jobbet (om hur man bokar hotell och vikten av att lämna kreditkortsnummer vid bokning) så fick jag ta en senare buss till Danderyd vilket ledde till att jag precis missade bussen till Rimbo. Fick vänta 30 minuter på nästa och kom fram strax före 19,00. Köa vid bankomaten, hem o pissa o byta kläder, springa ner till marknaden för att hitta Carro och försöka se nånting innan alla stängde ner och plockade ihop. Köpte en fin tavla med björnmotiv av en kille som gjorde fantastiskt fina naturbilder. Middag blev en kebab och en nybakad munk. Sen blev det inte mkt mer.
Vi drog hem till Carro och drack thé och jag var hemma igen vid 21,15. Trött, uppe i varv och less på det mesta. Lägenheten ser ut som ett bombnedslag IGEN. När skulle jag ha hunnit diska och plocka skit egentligen? Och nästa vecka ser inte bättre ut heller.
Måndag: repan på Friskis, Tisdag: event med kusinerna, Onsdag: Gwen Stefani på Globen, torsdag ska jag försöka träna och på fredag borde jag ha tid att ta hand om disken. Lördag heldag med Friskis och Söndag: tvätta.
Mitt liv går på högvarv just nu och jag vet fortfarande inte om jag gillar det eller inte.

Bara jag inte går under igen.

3 kommentarer:

Linnéa sa...

avboka sånt som verkligen INTE är ett måste. och gwen kommer ju bli så roligt..:) vart ska vi äta innan?
jag har hört att ceasarsalladen på pizza hut ska vara bra......;)

Mayumi sa...

Jo, jag vet men mån-ons har jag inbokat saker som jag inte kan/vill boka av :)
Träningen kan jag iofs lägga på lunchtid när jag jobbar så då får jag torsdagen fri, kanske kan diska då? :) Och så nästa lördag har jag lovat att jobba på Frisksi HELA dagen men det ska bli så kul så det ser jag framemot. Probelemet är ju mest att jobbet tar upp så mkt onödig tid......undrar om man kan minska arbetstiden istället? :)

Mayumi sa...

Ok, Pizza hut blir det då!!! :)