lördag, oktober 11, 2008

Höststorm

Jag hann aldrig sortera fakturorna färdigt eftersom jag väntade på en utskrift på 400 sidor som aldrig blev klar. Sen sprang jag 9 x 80 backintervaller så att mjölksyran sprutade ur ögonen, benen nästan gav vika och jag hostade slem hela de 2,5 km jag sprang hemåt efteråt.
Nobelpristagarens böcker fanns inte att få tag på så det blev boken " Fågeln som vrider upp världen" istället.
Jag hann inte äta lunch innan jag åkte hem så det blev en drickyougurt på busshållsplatsen istället (jag åt lunch en timme senare dock).
Hämtade ut bilen som nu spinner som en katt igen och styrde sen hemåt.

Sov som en klubbad säl hela natten. Vaknade vid 8,30, åt frukost och tog sen tag i disk och städning. Drog sen till Norrtälje kl. 12 för at handla och passade då på att åka till Intersport för att lösa in min värdecheck på 1000:-. Köpte mig ett par finfina trailskor som passar både för terränglöpning och stavcrossen, en förvaringsficka att fästa på armen när jag springer (för att ha pengar, nycklar mobil etc ), ett par dyyyra löparstrumpor och en visselpipa. vilken känsla att bara kunna gå in i en affär och plocka det man behöver och inte behöva betala ett öre för det!! :)

Nu har vi fikat med nybakt bröd och kaffe och Jocke ska till att se film medan jag tänker sätta mig i köket och läsa nån timme.

Ikväll blir det tortillas och Ben & Jerrys glass och jag vill aldrig att helgen ska ta slut. Nånsin.

Och imorrn ska jag se hur snabbt jag kan springa 12 km..........

Inga kommentarer: