torsdag, oktober 09, 2008

Professional widow

Bilen är lagad. Endast 3000:-. Ska hämta den imorrn. Det enda som är bra med detta är att jag måste åka från jobbet kl. 13 för att hinna innan verkstaden stänger.
Är verkligen fed-up med jobbet nu. Letar efter nytt men hittar inget som lockar. Eller jo, idag hittade jag en annons om receptionist på en veterinärsmottagning. Jobbet lät verkligen superkul och intressant. Men jag vet inte om jag skulle klara av att se sjuka djur. Jag klarar inte av att se djur lida........än värre dö. Så jag hoppar nog över det.

Asta har börjat kissa i sängen igen. Suck. 3 täcken, påslakan och 2 överkast ligger nu nerkissade i tvättkorgen. Nu får hon sova i hallen.

Vill bara avsluta med att vissa på jobbet tydligen tror att vi fortfarande lever kvar på 1800-talet.
Fatta att en vuxen människa anser sig ha så jävla bråttom JÄMT att man inte ens kan ta sin urdruckna kaffekopp och ställa den i diskmaskinen eller kanske tom ännu bättre, ta två minuter och plocka ur diskmaskinen.
När jag kom tillbaka i måndags efter att ha varit borta från jobbet två dagar stod exakt samma disk kvar i maskinen, odiskad, plus att hela diskhon var full med disk. I skåpet fanns inte en enda kaffekopp.
Fatta hur det skulle se ut om jag slutade.

Jag hoppas dom drunknar i disk.

Inga kommentarer: