måndag, november 17, 2008

Det här med att lita på varandra

Oj, så jäkla svårt. Jag har har ett förtroende problem med folk. Har skitsvårt att lita på folk, faktiskt. Kanske har det att göra med att jag blivit lurad så många gånger, kanske har det att göra med att folk kan vara så genomfalska och rent av idiotiska som ligger bakom. Men jag har verkligen svårt att lita på många.
Man säger en sak och menar en annan.
Jag känner en som ler med munnen men inte med ögonen. Det syns direkt om den personen menar det den säger.
Andra pladdrar på i 180 men lyssnar inte ens på vad jag har att säga. Skulle du lita på en sån människa? Nä, trodde väl det. Inte jag heller.
Sen finns det dom som inte kan fråga rakt ut utan ska prata lent och luddigt runt omkring, fråga, höra sig för, låtsas att det inte finns någon egentlig mening bakom frågorna. Bara bra att veta liksom.......mmmm visst, visst.

Det finns två personen just nu som får det att klia under huden på mig. Pratar så brett och vitt och ska vara såååå trevliga och hjälpsamma fast man vet, man VET att det bara är skådespel.
Tyvärr, ni kan snacka hur mycket ni vill men jag litar iallafall inte på er. Aldrig nånsin. Det har ni själva sett till. Så jävla jobbigt att behöva träffa er varje dag bara.......

Inga kommentarer: