onsdag, november 12, 2008

No pain no gain

Två dagar senare och jag kan fortfarande inte gå ordentligt :) Men vetskapen om att
a) smärtan går över och
b) jag har jobbat med kroppen på ett positivt sätt gör att jag står ut med smärtan.
Jag kan ta det.
Ikväll ska jag leda ett baspass joggcross på Friskis igen. Jag kan fortfarande inte springa men leda ska jag. Det bara måste gå. Jag tänker inte och vill inte svika mina motionärer nu. Dom kämpar på sin nivå och dom gör det så himla bra!! Vecka efter vecka joggar dom ca 5 km och tränar styrka på vägen och dom ger inte upp.
Det är från deras kämpaglöd som jag delvis hämtar min styrka att klara av mina mål. Kan dom så kan jag. Mitt pass är deras Nordic Military training. Det är skitjobbigt, mjölksyra i benen och uppförsbackarna är en utmaning. Men vi gör det tillsammans. Och dom gör framsteg. Men framförallt, dom kommer tillbaka vecka efter vecka. Jag ger dom redskapen och kunskap om hur de ska använda dom och sen är det upp till dom att göra det bästa av det. Jag ställer inga krav utan ger dom pepp, goda råd och förhoppningsvis en massa positiv energi.

Så ikväll ska jag bita ihop, värma upp ordentligt innan passet och se till att ge dessa människor ännu ett kvalitativt träningspass.
Together we can do it!! :)

3 kommentarer:

MarathonMia sa...

Det är nog tur för dina motionärer att du har elefantben idag. Annars hade du väl dragit med dem till en bäck, tvingat dem att köra armhävningar i den och sedan springa intervaller i lera...

:-) Fortsätt peppa och motivera! Gör Svergie lite friskare och gladare!

Mayumi sa...

*hehe* Jag e bra sugen på att ge dom nåt att bita i framåt vårkanten ;) Men jag tror inte att Friskis riktigt är med på samma noter ;)

MarathonMia sa...

Det tror jag! Kollade in instruktörerna på NMT - de flesta är Svettis-instruktörer eller har i alla fall varit!