måndag, december 15, 2008

Min livscoach och mentor!

Oj! Stora ord där men Mia har på många sätt och viss påverkat och inspirerat mig en hel del under det senaste året. Som en frisk fläkt susade hon in här på jobbet för drygt ett år sen och så har det bara rullat på. Hon har löptränat mig, vi körde Nordic Military training provpass tillsammans och när jag föreslog att vi skulle köra ett Friskis danspass på företagskonferensen i januari backade hon upp all the way, trots att hon inte är ett stort Friskis fan ;)
Mia är som en bandvagn som rullar över stock och sten. Ingenting kan stoppa henne, varken marathon eller brutala tränings camps. Man hittar henne alltsomoftast springades i löpspåret i skogen eller på Kungsholmen och ni som var och strövade i Nackareservatet i lördags kan ha sett henne även där med karta och kompass i handen.
Mia har fått mig att göra saker jag aldrig trodde jag klarade. Jag är den försiktiga, Mia bara kör.
Men på nåt underligt sätt tror jag att vi kompletterar varandra perfekt. Vi är varandras raka motsatser ibland, tycker helt olika men vi debatterar om det, lyssnar och tar in.
På nåt underligt sätt så funkar det :)

Hoppas nu på ännu ett inspirerande träningsår och nya utmaningar.....vi kan väl börja med Camp Brutal i januari? ;)

1 kommentar:

MarathonMia sa...

Åh! Gulle dig! Här ligger jag efter i bloggläsandet och så ligger jordens bekräftelse och väntar på mig.

Tack för de fina orden! Du ger inspiration - glöm inte det.

Nästa år blir hur kul som helst - och jag lovar att du får springa med jazzbrallor på lunchen om du vill!

*kram*