torsdag, april 02, 2009

OJ! Shit! Det bara rasslade till och så föll flera bitar på plats!

Ibland går saker och ting så snabbt att jag knappt hinner blinka och fatta vad som hände. Någon däruppe (mormor) måste ha knixat med knäna för från att ha känt total maktlöshet så vände min ekonomiska situation totalt.
Bilen kommer att få stanna kvar. Jocke och jag ska ha "delad vårdnad" från och med nu. För trots allt så kommer vi att behöva den i framtiden. Summa summarum= en stor lättnad för mig.
Dessutom har jag fått en del tips och råd som jag definitivt ska se över vilket kan resultera i billigare bilkostnader.

Och som om inte det var nog så föll lyckans rosa spö på mig igen och jag fick en valmöjlighet gällande min lön. Mitt slutgiltiga val har resulterat i klirr i kassan :)
Nästa månad kommer jag inte bara kunna betala räkningar OCH ha pengar över, jag kommer även kunna dryga ut mitt sparande med en stor fin slant.
Känns så himla gött!!!

Första april får bli en milsten det här året. Det var dagen då våren kom, jag klippte håret kortare och för första gången i år riktigt längtade jag ut att jogga i kvällssolen.

4 kommentarer:

MarathonMia sa...

Världsklass! Vad glad jag blir! Det är du värd.

Linnéa sa...

låter najs! jag tror detta kommer bli en bra vår!
kortare hår??? det måste vi ju få se bild på!!!

Mayumi sa...

Tack! Det känns som hela mitt liv funkar så här. Först katastrof och sen pang så blir jag räddad i sista sekund :)

Bild kanske kommer inom kort ;)

Linnéa sa...

jajjamän, och då är det ett hyfsat bra pris för en ny vagn. det är helt sjukt, man kan ju köpa bil billigare. klart man kan hitta billigt på blocket men jag vill ha en vagn som funkar i terräng och såklart en som är snygg.