söndag, mars 29, 2009

Sköna söndag

Inatt drömde jag att Linnea kom till mitt jobb och klampade rakt över vårt nypolerade golv :) Jag hade just skällt ut en av säljaren för att han dragit med sig sin cykel in och drällt ner hela golvet med snö och helt plötsligt står Linnea där också. Men jag tror att min hjärna hade svårt att hålla isär henne och min kusin Milla som bor i Rom för Linnea i min dröm ville hela tiden prata om Italien :)
Hur som helst, idag har jag spenderat hela förmiddagen i sängen. Jocke var ute igår kväll så han stack vid tretiden igår. Jag passade på att gå på Melodifestivalspinningen på Friskis och trampade friskt på i ca 80 minuter. Ganska så jobbigt eftersom jag ingte tränar spinning så ofta numera. Men uthålligheten är det iaf ingen fara med så att trampa så länge gick bra. Väl hemma fyllde jag på med ProViva och lite frukt, kollade på reprisen av Det Okända och åkte sen ner till ICA. Det fick bli thai take away till middag och så handlade jag en massa olika frukter så jag kunde laga en fruktsallad till efterrätt.
Väl hemma njöt jag av kvällen i min fåtölj. Thaigrytan vad himmelskt god och Discovery visade för en gångs skull riktigt bra program.
Idag åt jag frukosten i sängen, gröt och fruktsallad och klev inte upp förrän strax efter 12. Jag vet att jag måste försöka skriva mer på mina skolarbeten så därför har jag satt mig i sägen igen med dator och böcker och ska alldeles strax göra ett försök.
Ute är det grått, grått, grått. totalt oinspirerande. Men temperaturen är uppe i strax under 10 plus.
Jag räknar intge med någon omvälvande dag idag. Det blir plugg, träning och sen slapp i soffan och ikväll tänkte jag försöka ge mig i kast med ännu en stor klassiker, Krig och Fred. Jag köpte den på bokrean med en tanke om jag att jag borde ge den en chans. så det tänker jag göra, ikväll.
Och om knappa 1,5 vecka är det äntligen påsk!

1 kommentar:

Linnéa sa...

hahahah så rolig dröm..:)