fredag, mars 27, 2009

Idag är en dag att ta vara på lite extra



Idag har vi golvvård i lokalen här på jobbet. Hela personalen har fått direktiv att stanna hemma eftersom vi inte får gå på golvet hela dagen. Jag är här för att släppa in städpersonalen och sen kommer jag sitta i vårt konferensrum och plugga tills golvet är klart. Det har ju blivit lite si och så med studeradet de sista veckorna men idag har jag ingen ursäkt. Eftersom jag inte kommer åt min jobbdator och inte heller växeln för den delen så kan jag bara göra en sak, sitta här och skriva färdigt mina arbeten. Och det ska jag minsann göra också!

Det är snart dags att fundera lite på höstens studier. Vill jag fortsätta med att läsa historia B kurs? Det innebär bl a en uppsats och mer teori men det kan bli spännande. ELLER, så kan jag också välja att läsa en kurs i bara Renässansen. Det lockar nog mest just nu. Renässansen är en spännande tidsepok med mycket konst, nya tankar och filosofi. Men framförallt så lockar ju de stora kyrkorna i Italien :) Jag älskar ju som bekant gamla kyrkor och katedraler :)

Nåja, jag ska ta mig en funderare de närmsta veckorna och den 15 april så skickar jag in mitt val. Det är ju inte så att det är min framtid det hänger på. Jag läser ju det här mest för att förkovra mig och för att jag tycker det är så himla intressant. I värsta fall kan jag ju alltid läsa på egen hand, eller hur?

I onsdags skrev jag ju att jag skulle köra ett hårt träningspass i förhoppning på att förkylningen skulle fördrivas ur kroppen och vet ni, jag tror faktiskt att det nästan har lyckats :) Igår kväll var jag mycket piggare än förut och imorse vaknade jag utan ont i halsen och täppt näsa, sköönt!

Så idag när jag kommer hem blir det en ny joggrunda hemma. Sen diska och laga mat till Jocke :) funderar på att laga lasagne ikväll, vad tror ni? :)

Nej, nu har jag inte tid att slösa mer värdefull tid, Luther och hans reformation väntar!! :)

1 kommentar:

MarathonMia sa...

Låter toppenskönt att få sitta avskilt och plugga. Hoppas du kom ikapp dig lite.

Nu svarar jag ju dagen efter...men lasagne är klockrent.

Skönt att du känner dig bättre - tänk vad lite spyfys kan göra ;)