onsdag, mars 25, 2009

En trött uppdatering

Tiger är på bättringsvägen. Han fick fasta i 12 timmar och sen gå på fiskdiet och igår kom det bara upp en klump med päls. Maten hade passerat rakt igenom. Nu håller jag tummarna för att kräkningarna inte kommer tillbaka.

Vintern vill inte släppa greppet och igår snöade det typ varje kvart. Tröttsamt. Kylan gör mig galen. Jag fryser konstant. Hemma går jag med långärmat , långbyxor, kofta och ulltofflor och ÄNDÅ fryser jag. En förkylning lurar i kroppen men vägrar bryta ut. Men varje morgon vaknar jag med täppt näsa och ont i halsen. Detta försvinner dock mystiskt lagom till frukosten och sen känner jag inget under dagarna förutom en enorm trötthet. Jag har tagit det lugnt med träning och saktat ner på tempot under passen bara för att låta kroppen ta igen sig men ikväll tänker jag köra hårt. Kanske är det en rejäl genomkörare jag behöver? Rensa ut skiten ur kroppen! :)

På jobbet är det både upp och ner. Men mer om det sen.

Dessutom tror jag att det spökar hemma i lägenheten........

3 kommentarer:

MarathonMia sa...

Doktor Mia ordinerar:
1. Tok-kör slut på dig själv ikväll
2. Ta en lång, skön varm dusch (skrubba fötterna)
3. Tänd lite ljus och sätt dig och läs
4. Somna med ett leende på läpparna
(tänk på Grand Canyon, nya löparskor och pellargoner)

Lämna kvar följande på kontoret:
* krav som inte ska ställas på dig
* tankar på Blackberry
* stress och spänningar
* eventuellt dåligt humör

Mayumi sa...

Jag ska tänka på en härlig löptur med nya skor längs med branterna på Grand Canyon...mmmmmm :)
Och först lovar jag att köra slut på både mig o motionärer!! :)

Linnéa sa...

ja det vore inte så dumt. men kalla inte kalle barnvakt, det är lika mycket hans barn och jag har mycket tillgodo efter alla krämpor, nyktra kvällar då jag fått skjutsa och sen min sabbade kropp..:)

förreesten, ni borde flytta ner hit till södern. det var så skönt idag att jag somnade ute i kaninhagen!

bra att tiger är bättre. han kanske blev dålig av medicinen?