måndag, mars 23, 2009

En depp dag

Natten var lugn. Tiger kräktes ingenting. Han fick i sig lite vatten innan han somnade och det fick han behålla. Sen sov han med mig hela natten. Imorse fick han sin sista tablett och sen var antibiotika kuren för såret över. Jag är inte helt säker på att han åt nåt imorse men jag ställde bara fram hans specialfoder som är skonsamt mot mage o tarm. Får väl se hur det ser ut därhemma ikväll sen.......jag ska köpa torsk och koka till honom ikväll och portionera ut det i små mängder. För övrigt så är han på benen och beter sig precis som vanligt. Vilket i sig känns skönt.
Bara det inte blir värre nu........

Jag har så låga energidepåer nu. Jag är ständigt trött, irriterad, har ingen lust med nånting och måste i stort sett tvinga mig själv att få nånting gjort. Känns bra att jag fick både städing och tvätt överstökat i helgen trots motvilja.

När man sen vaknade imorse och ser att det har snöat så känns det totalt hopplöst. Som ett svart hål.
Jag VET, man ska tänka positivt men just nu går det trögt.
Jag låg på soffan nästan hela dan igår och åt godis och kollade på film fast jag egentligen visste att jag borde plugga. Till slut gav jag mig iaf iväg på en löptur och avslutade med styrketräning hemma i hallen. Det kändes lite bättre efter det. Sen blev det soffan igen och på kvällen smällde jag ihop en liten äppelpaj som jag moffade på alldeles själv. Så typiskt mig när jag är nere. Godissugen och har svårt att ta mig för saker.
Vanligtvis skulle jag ha fått mega ångest över detta men löpturen plus det faktum att jag faktiskt ägnade några timmar till att skriva på mitt skolarbete gjorde att jag ändå kunde känna mig tillfreds nånstans därinne.

Och dessutom håller jag på att bli förkyld.

4 kommentarer:

Linnéa sa...

nje men lilla tiger. vad är det nu för fel? håller tummarna för att han inte kräkts idag! kram

MarathonMia sa...

Människor kan ju bli dåliga i magen av penicillin - vi får väl hoppas att det bara är det han reagerar på.

Nu ordinerar doktor Mia till Sus-Bus: Inget mera godis - pressa apelsiner, riv ner lite ingefära, gör smoothie med en banan och kanske lyxa till det med en mango - blanda ihop allt och mota bort förkylning.

Mayumi sa...

Lilla fröken: jodå, han hade spytt igår när jag kom hem, en stor blaffa i hallen o en ännu större i badrummet....han fick kokt fisk till middag men det kom upp inatt....så nu är dom satta på fasta i 12 timmar, jag fattar inte varför han spyr....

MarathonMia: jo han blev riktigt mjuk o go i magen o det har synts på avföringen.....nu hoppas jag att det här , vad det nu är, ska försvinna av sig självt, han får behålla vatten o det är bra, så länge han kan dricka så är det ingen fara :)
Smotthie ikväll!! Promise! :)

Linnéa sa...

nej men svullna fötter och ben har jag inte tänkt få så det är ingen fara.

nej då, än är jag itne svullen men jag kan tänka mig det kommer med sommaren. om vi nu får någon..