onsdag, januari 25, 2006


Det gäller att vara om sig och kring sig....


Januari är inte ens slut än och jag har redan tre resor inplanerade inför det här året. I mars tänker företaget skicka mig till vårt norska kontor utanför Oslo för att hjälpa till med deras kontorsflytt. Kan bli både spännande och jobbigt. Jag var ju med och administrerade vår svenska flytt förra året och jag VET hur mkt slit det ligger bakom. Men jag har aldrig varit i Norge förut så bara det kan ju bli en upplevelse. I Maj är det dags för kickoff resa med jobbet. I år flyger vi till Wien, och det är Mozart år i år så jag ska vandra runt där nere, äta Sachertårta och Wienerschnitzel och lyssna på Mozart!! :) Kultur, speciellt äldre är bland det bästa jag vet så jag ser fram emot denna djupdykning. Slutligen ska vi till Kalifornien i septemeber. Med vi menar jag min pojkvän Jocke och Jesper (en arbetskompis) Vi flyger till LA, bilar längs kusten upp till SF och under en vecka hade vi tänkt njuta av sol, hav, öken, Hollywood, tramways, skräpkultur och en massa kul! Tanken är att vi ska träffa Jockes nätpolare Maja och hennes man som bor utanför SF, besöka skiv och bok affärer, kolla in skumma fiskar på akraviet i Monterey, åka ner till öknen och se Joshua tree och framför allt undvika att ta in på skumma motel på vägen (läs: Bates motel).

Så nu känns det att jag är back in the game. Jag älskar att resa och förra årets spontana trip till New York gjorde ett stort intryck på mig. Jag vill tillbaka. Om inget annat så för shoppingens skull och så finns det ju en del kvar att se som vi inte hann med.

Nu återstår att förverkliga två av mina drömresor, Japan och Thailand. Jag SKA fråga Prani om jag får åka med henne hem till hennes hemby i Thailand nån gång. Jag e så nyfiken på hur det ser ut där och hur hennes nya hus ser ut. Och Japan......ja, nån gång SKA jag dit. Det bara är så. Och jag brukar vara envis så jag tvivlar inte på att det blir so jag har sagt :)

Så det så.

Inga kommentarer: