tisdag, januari 24, 2006

S H O P P I N G

Idag har jag rekogniserat runt lite i affärerna i centrum. Lönen kommer imorgon så jag måste bestämma mig för vad jag ska slösa lite pengar på. Först och främst så måste jag ha ett par nya träningsskor och det hittade jag, 149:- på Stadium. Men det känns inte så kul. Roligare var då istället den fina vita koftan jag hittade på Bic Boc........men priset var mindre kul, 399:-......kanske inte så dyrt men jag ska ju spara pengar är ju meningen. Men jag provade koftan och den satt så bra....fan. Jag ska fundera. Sen vidare till nästa affär. Där hängde en vinröd top med spets.....vill också ha. Fan. Så jag lämnade butiken och vandrade vidare genom centrum, funderandes över vad det är som framkallar detta köpsug. Jag vet ju innerst inne att jag faktiskt skulle klara mig utan de flesta saker jag köper men ändå så vill man ha och när man väl ha köpt det så fylls man av ett stort välbehag och en tillfredsställe stor nog att fylla en arena. Så går man hem och betraktar sitt nya fynd och tre dagar senare så har glädjeruset lagt sig.
Kanske handlar det om ett själsligt hål man försöker fylla. Ett hål djupt som evigheten och omättligt likaså. Eller är det en strävan om att få höra till? Att bli erkänd och antagen som en medlem av samhället? Och varför i hela friden börjar jag efterlikna Sarah Jessica Parker med dessa Sex and the city frågeställningar??
Slutsummeringen blir iaf att hur mkt man än kan fundera på detta så är det faktiskt riktigt jävla kul att få shoppa loss då och då. Att få svira in i nån affär och bara plocka, det ska jag ha och det ska jag ha och DET ska jag HA!!

Så vi ses snart på Indiska, Vero Moda, Gina Tricot, H&M och Wedins......

Here I come!!!!

Inga kommentarer: