måndag, januari 23, 2006


Jag har en väldigt envis och gnällig katt. Hans rutin är att varje morgon och kväll, precis efter att han ha fått mat ha enorma utbrott och han springer skrikandes runt i hela lägenheten samtidigt som han gör sitt bästa att riva ner prydnadssaker, kasta runt mattor och klösa på möblerna. Varje dag. Ja, jag vet, han borde egentligen få släppas ut men en katt som levt inne i snart 7 år är enligt min åsikt inte lika världsvan som bondkatten Jansson som praktiskt taget är född i lagården. Dessutom är min katt extremt feg. Tappar man en gaffel eller en tidning, råkar stänga en dörr lite för hårt eller skrattar för högt så springer han och gömmer sig. Direkt. Jag vet inte vad det är som gjort honom så här men jag kan garantera att jag inte har skrämt honom.....
Men en sak kan jag säga. Han har det för jäkla bra. För medan jag står här 9 timmar om dagen i en reception 5 dar i veckan så ligger han hemma under sängtäcket och sover.....bortskämd och söt och alldeles underbar!

Inga kommentarer: