fredag, januari 27, 2006


It´s an offer you can´t refuse!

Instutitionen där jag läser min kurs erbjuder nu sommarkurser i nordiska språk. Danska, norska, isländska, finska och grönländska. Men dom är "on location" vilket innebär att man måste resa till respektive land. Inte nog med det, om man söker och blir antagen så får man ett stipendium som ska täcka flygbiljett och logi under hela kursen. Det enda man behöver betala själv är mat och äta ska man ju ändå så........
Jag är så otroooooligt sugen på att söka till språkkursen på Island. 4 veckor, hela juni, få läsa isländska och bo och uppleva denna magiska ö, nästan helt gratis!
Kruxet är bara att jag har en katt som måste tas om hand. Vem kan ta honom i en månad? Dessutom måste jag ta ut 4 veckors semester från jobbet om jag ska åka och då har jag inget kvar att ta ut i juli när alla andra är lediga........så då blir det att sitta på kontoret och uggla ensam......trist. Fast blir det en regnig sommar så kvittar det iofs.
Jag vet att jag borde ta chansen. Hur ofta får man ett sånt här erbjudande? Dom regnar inte direkt från himlen varje dag. Och jag borde passa på medan jag fortfarande är ung och utan barn. Sista ansökningsdag är 15 mars så jag har lite betänketid tills dess. Detta är definitivt nåt värt att fundera på.

Köpte mig förresten en liten söt mobilväska av märke Esprit idag......fyndade på rean. 120:-.
Ett litet smycke hänger på sidan av väskan, så söt, så söt :)

Inga kommentarer: