måndag, april 10, 2006

Are we the last living souls?

Halleluja. Mitt samtal med läraren i fredags gick bra och jag har ett färdig PM att lämna in. Skönt.
Vaknade imorse till ett gråkallt Stockholm. Det har snöat inatt. Idag är det 10 april. Och det har snöat inatt. Hur mycket mer ska man orka ta? Dagarna rullar på, man äter, sover, åker till och från jobbet, glor på TV. Känns inte speciellt meningsfullt faktiskt. Något saknas. Ett liv kanske?
Hur som helst så beslutade jag igår att jag måste göra nånting åt min lägenhet. Ska börja med att rensa bort all skit från garderober och förråd. Jag har samlat på mig så himla mycket skräp som bara tar plats. Sen ska soffan ut. Den har gjort sitt nu. En stor fåtölj ska inhandlas och ett par bokhyllor. I sovrummet ska det stora skrivbordet ut och ett mindre ska in. Det handlar helt enkelt om att göra en yttre rensning och ansiktslyftning. Mera luft måste in så jag slipper känna mig så kvävd hela tiden. Kanske är det dags att börja leta efter en ny lägenhet? Börja om på nytt? Finns det nånting som kan rädda mig överhuvudtaget nu?

Inga kommentarer: