onsdag, maj 03, 2006

Hur ska någon kunna förstå?

Igår skulle jag hämta tentan för första delkursen på Medeltida konst och kultur. Jag hade gjort en anmälan för två veckor sen så allt var i sin ordning. Expeditionen skulle ha öppet mellan 17-18 men när jag kom upp kl. 17,45 var det stängt. Jahapp.....ingen kunde svara på varför eller hjälpa till med att ordna en tenta så jag och en annan tjej som kommit i samma ärende stod som två frågetecken. Så jag gick ner till föreläsningssalen för lektionen som började kl. 18,00 och försökte koncentrera mig men utan resultat. Jag var rasande. En skitsak egentligen men just nu blir de flesta motgångar 100 gånger tyngre för mig än vad de blir för en vanlig människa. Det hela blev inte bättre av att föreläsaren tydligen var något förvirrad, påbörjade meningar som han sen aldrig avslutade, hoppade mellan resonemang och man fick aldrig nåt grepp om vad det var han egentligen ville förmedla. Arg som ett bi gick jag till tunnelbanan och när jag väl kom till Danderyd så hade jag lugnat ner mig. På bussen hem plockade jag fram mitt studiematerial och satt och läste hela vägen. Bussen var nästan tom och chauffören (en tjej) hade radion på som spelade softa låtar. Det var fortfarande ljust ute vilket gjorde att jag inte behövde anstränga mina stackars ögon i det dunkla bussljuset. När vi kom till Rimbo hade jag kommit i ett sånt bra "plugg-mode" att jag ville fortsätta åka en timme till. Väl hemma satte jag mig i köket för att försöka läsa men koncentrationen var borta så jag gick o la mig istället. Däremot gick det bättre på bussen in till jobbet imorse. Hur gick det med tentan då? Jo, jag skickade ett mail till institutionen imorse och fick tentan mailad vilket var bra så det var ju ingen större fara egentligen. Bara jag som är hysterisk i vanlig ordning.......

Inga kommentarer: