tisdag, maj 02, 2006

Sticks and stones will break my bones

Långhelgen är över. I fredags tog jag bilen till jobbet eftersom jag hade planerat en tur till IKEA för att klöpa nya utemöbler. Det visade sig att det var så himla mkt trafik efter jobbet att det inte ens var ngn idé att försöka köra ut från Kista överhuvudtaget. Så vi stannade i centrum, fönstershoppade lite och tog en burgare på Levinsky´s. Kom hem vid 20,00 tiden och då kollade vi på filmen "Supersize me" som Jocke hade spelat in sen tidigare. Fy fan va äcklad jag blev!! Det värsta inslaget var helt klart skolmaten och folks attityder jämtemot den. Hur kan man stå och försvara den helt uppenbart onyttiga kost man serverar ungarna och sen bara rycka på axlarna och säga att man ger ungarna en valmöjlighet????? Det fattar väl vem som helst att ungar såklart väljer läsk, godis och pommes framför grönsaker och mjölk??? Eller? Det är vi vuxna som måste välja åt dom........Det är skrämmande hur många idioter detta jordklot befolkas av men samtidigt känns det som en tröst att det faktiskt finns folk som är större idioter än en själv. Och alla dom som varje dag proppar i sig burgare, pommes och läsk....varje dag!!! Det finns dom som dricker flera lite läsk om dagen och ändå inte fattar varför dom är så trötta jämt eller varför dom mår så dåligt.......*suck*
I lördags var jag med morsan och hälsade på hennes kusin som är riktigt, riktigt sjuk. Cancer. Men hon kämpar och vägrar ligga som ett kolli i ngn sjukhussäng. Man ser hur ont hon har men ändå insisterar hon på att göra nästan allting själv. Men hon säger att det är det enda sättet hon vill kämpa på, att faktiskt vara delaktig i det vardagliga livet så det måste vi respektera. Vi var där hela dan och sen följde morsan med hem för hon ville inte åka ensam hem kommunalt vilket jag kan förstå. I lördags städade jag köket och det slutade med att jag möblera om köksbordet och hyllan. Nu blev det mkt mera utrymme i köket och det känns mkt fräschare på nåt sätt :) Sen kollade vi på Signs innan Jocke åkte hem. Jag stack ut och sprang 5 km, duschade och lagade sen en stor fräsch sallad med räkor. Resten av Valborskvällen satt jag och läste och tog det bara lugnt. Innan jag somnade kollade jag på en intressant dokumentär om en kille som åkte runt och fotade hus och platser där det sägs spöka. Leap Castle på Irland verkar ju vara ett mysigt ställe, fattar inte hur folk kan bo där med all den aktivitet som pågår där....
Igår vaknade jag tidigt och klev upp o käkade fruksot med katten. Ringde morsan och vid 10 tiden kröp jag ner i sängen igen och glodde på TV. Kunde inte bestämma mig för om jag skulle åka till IKEA eller inte. Till slut gick jag iaf och duschade o klädde på mig och gick ut. Jag tog bilen och åkte till Mörby slottsruin som verkligen är ett mysigt ställe. En stor jäkla ruin som syns på långt håll, den är komplett med nerrasade stenar och fladdermöss. Det var bara jag där och vinden ven. Jag vandrade upp mot ruinen och längs med dess väggar, försökte titta in men såg ingenting, det var kolsvart därinne. Det var verkligen en supermysig stämning därute.
Åkte sen hem, köpte kanelbullar på vägen och tog en fika hemma i köket. Bestämde mig sen för att försöka plugga men kunde inte koncentrera mig så 2 timmar senare stack jag ut och sprang 5 km. Åt sen upp resten av salladen och några mackor och pluggade resten av kvällen. Målade mina naglar och kröp sen ner och glodde på 45 min med Renée.
Idag känner jag mig väldigt neutral. Varken glad eller arg. Lite stressad över skolarbetet kanske men bara lite.

Men mest av allt vill jag vinna på Lotto.

Inga kommentarer: