torsdag, augusti 17, 2006

Una camisa negra

I tisdags kväll var jag till Fjäderholmarna med jobbet och åt en gudomlig treättersmiddag. Vi tog skärgårdsbåten från Slussen och 25 min senare klev vi iland på bryggan. Krogen därute på ön är svindyr men jobbet betalade så.....jag tog en silltallrik till förrätt, en fisk o skaldjursgryta till huvudrätt och créme brylee med hallonsorbet till desert. Jag rullade på båten sen.......fick skjuts av chefen till bussen från Slussen (!!) Vi hade 15 minuter på oss och jag har aldrig åkt så fort genom stan förr. Aldrig har jag heller råkat ut för så många rödljus heller och när det för en gångs skull var grönt vid en korsning.....då kom en kille på kryckar(!!) haltandes över vägen. Men jag hann precis på minuten till bussen o jag var hemma till 23 :)
Bilen körde jag till verkstan igår morse. Fick köra försiktigt och tog en omväg så jag slapp motorvägen. Det är en fjäder som har gått av så det fanns liksom ingen stötdämpning alls i bilen whatsoever. Igår kväll ringde farsan o berättade att killen som ska laga min bil hade hittat ytterligare ett fel. Bromsarna fram är totalt slut, finito. Så nu ska han byta dom också. Det var ju lite tur i oturen ändå att vi hittade det nu eftersom bilen ska besiktigas på tisdag nästa vecka. Men nu HOPPAS jag att bilen ska hålla åtminstonde några månader till utan att krångla.....och enligt farsan så ska inte det här bli så himla dyrt så jag känner mig inte så stressad längre :)
Så igår tog jag en springtur i regnet (superskönt) och bänkade mig sen fram TV´n o Miss Marple med en tallrik laxbullar med ris och vindruvor till desert. Mums.

Läste imorse att British Airways har tappat bort 20 000 väskor på Heathrow sen terrorlarmet kom. Det känns inte alls bra. Vi ska flyga BA till USA om en månad. Först får vi inte ta med handbagage ombord och sen så riskerar vi att bli av med bagaget. Kul. Så det kan sluta med att man landar i Los Angeles totalt barhänt med endast pass, biljetter och plånbok tillhanda.
Kul i jul.

Inga kommentarer: