onsdag, september 06, 2006


Ingen picknick i Tensta precis.

Igår hade vi golftävling för våra kunder på jobbet.
Vi hade hyrt Stockholm GK hela förmiddagen och i vanliga fall så brukar dessa tävlingar innebära lugn och ro på kontoret en hel dag när alla säljare är borta men i år tvingade min chef mig att följa med för dom behövde nån som kunde köra en golfbil runt banan och servera kaffe och läsk till spelarna i fem timmar. Visst, sure, jättekul.
Så jag blev upphämtad i Mörby 7,30 igår morse av min chef och vi var på golfbanan före de andra. Och snacka om golfklubb, snobb galore!!!
Frukost ute på verandan med utsikt över vatten och gröna golfvidder. Sure, det var fint, det var det. Kl. 09,00 drog spelarna iväg ut på banan och jag o chefen tog en fika till. En halvtimme senare hämtade vi ut elbilen och lastade den full med dricka och förtäring. Först ville jag inte köra men chefen insisterade så jag fick ge mig och upptäckte att det var faktiskt riktigt kul. Så vi körde runt hela förmiddagen, surrade på spelarna och njöt av solen och framförallt åt en jäkla massa CHOKLAD! :)
När vi kom tillbaka till klubbhuset var det proppfullt med TV4 folk som skulle spela efter oss men även en o annan överklasssnobb gled runt i korridorerna. Not my cup of tea......but who cares?? Så vi åt, hade prisutdelning och sen äntligen kl. 15,00 kunde vi dra därifrån.
Så, ja, det finns en chans att jag följer med nästa år igen för att köra elbilen men att spela golf...

ALDRIG!

Inga kommentarer: