tisdag, oktober 03, 2006

Cravings and urges

Blev så himla sugen på snittar med gurka och leverpastej för en stund sen. Jag brukar få såna där attacker åtminstonde en gång i veckan och det händer ALLTID på förmiddagen på jobbet. Aldrig annars. Jag kan bli sugen på de mest underligaste maträtter men när lunchen väl infinner sig så vill jag ha nånting helt annat. Fattar inte hur man är funtad egentligen.
Min mage är tillbaka i sin gamla vanliga rutin. Kurra och låt så mkt det bara går VARJE dag, hela tiden. Suck. Spelar ingen roll hur mkt fibrer jag trycker i mig verkar det som.
Plockade fram lite matrecept igår kväll eftersom jag känner det är dags att börja laga rejäl höstmat nu. En vegetarisk lasagne står på listan och likaså en moussaka. Till helgen tänkte jag steka pankisar och jag funderar även på att slänga ihop en av mina favoriter, en fisksoppa...mmm......jag blir hungrig bara jag tänker på det :)
På fredag ska vi på bio och då tänkte jag passa på att äta cannelloni på den italienska restaurangen här i Kista. Den var faktiskt överraskande god när jag provade den för en månad sen.

Ska äta lunch nu, pasta med köttfärssås och lins/kikärtssallad :) :)

/Matomanen

1 kommentar:

Linnéa sa...

synd vi inte bor närmare varann, då kuned vi ha pyjamaspartyn!