torsdag, oktober 05, 2006

Top Model=Förnedrings TV??

Satt och flippade mellan kanalerna i TV-soffan igår kväll och hamnade på TV3 och Top Model. Som ett inbitet fan jag är så tänkte jag att visst måste jag kolla kvällens avsnitt.
Allt var underhållande på det speciella sätt det kan vara när det gäller Top Model tills tjejjerna skulle utföra det sista provet. Gå en catwalk med stora klumpiga skor som ingen vanlig människa NÅNSIN skulle snöra på sig. Vad hände? Jo, de flesta snubblade, halkade, ramlade och föll. En tjej stukade lilltån, kanske inte det värsta som kan hända men ändå. Hur som helst, det som jag mest förfasade mig mest över var juryns miner, förfärade utrop och totala brist på empati. Ja, jag vet, det är en tävling och tydligen är det ett krav inom denna bransch att man måste kunna gå med denna typen av dojjor men vafan...hallå!!!! Jag skulle vilja se han fotografen snöra på sig ett par liknande skor och knalla själv. Jag retade mig fruktansvärt på hur han synbart klankade ner på de tjejjer som inte klarade testet.........finns väl ingen som skulle klara det, eller?
Nä, där gick gränsen faktiskt. Top Model i alla ära men nog är det ren förnedrings Tv alltid.

Fast å andra sidan har ju tjejjerna själva valt att ställa upp så......

Inga kommentarer: