torsdag, oktober 12, 2006

Storseans med Terry Evans

Igår var det dags. Jag var på storseans i Norrtälje och kvällens medium var Terry Evans också känd från TV4+ programmer Det Okända. Han har länge varit min favorit bland deras medium och gladde mig därför åt att nu ha en chans att se honom live. Tre timmar satt vi alla som fastklistrade på stolarna inne i den lilla salen. Luften var laddad och det var knäpptyst. Seansen varade i ca 1,5 timme, sen fika paus och efter det var frågan fri. Jag passade på att fråga Terry om det verkligen finns "Onda andar" och om han nånsin stött på en ande som inte förstått att han är död. Tänker inte utveckla hans svar här just nu men det finns egentligen inga onda andar utan det handlar om människor som varit arga. ledsna, deprimerade när de gått bort och sen inte kan eller vill gå vidare. Jag hade hoppats på att få kontakt med min mormor under kvällen men det ville tydligen inte hon. Eller så kom inte fram....eller nåt. Så lite ledsen var jag när jag åkte hem men glad över att få ha varit med om denna upplevelse. Jag tänker gå igen när jag får chansen.
Inatt hade jag dock vilda drömmar, vaknade ofta och vred o vände mig och imorse vaknade jag med en helt ny känsla i kroppen. Allting kändes så himla mysko. Kan ju iofs bero på mens men jag har gått omkring hela dagen med en kropp som fyiskt varit totalt avslappnad men med en psyke som är fullkomligt förvirrat och utmattat. Borde egentligen inte åka till skolan ikväll men jag måste.
Så gårdagens upplevelse drog tydligen mkt energi av mig.


Dessutom LÄNGTAR jag efter att över en kopp fika få ha ett ärligt, inlevande och berikande SAMTAL med någon som känner som jag. Imorse ringde jag direkt till Mette som spontant och ärligt pustade ut när hon hörde min röst "Oh, Sussie,du lever!"( OBS, ska uttalas på danska!)
Hon lyssnade spänt på det jag hade at berätta och det kändes skönt att få prata med en människa som faktiskt tror på samma sak och själv har upplevt underliga saker. Synd bara att vi bor i olika länder :(
Så nu hoppas jag på en fika med Patrik snart, vi kan iaf snacka i timmar........
För PRATA, det är vad jag VERKLIGEN BEHÖVER just nu.

Inga kommentarer: