tisdag, oktober 10, 2006

You want fries with that?
Var på stan igår med morsan efter jobbet. Hon skulle shoppa en ny tröja och jag följde med som stöd. Först, obligatorisk sväng in till Indiska där jag hittade lite smått och gott. Det blev inget handlat dock men morsan fastnade för en stor ljuslykta för 99:- och gick sen resten av tiden o suktade efter den. Vet inte hur många affärer vi var in i men många blev det och ingenstans hittade hon nåt som hon tyckte passade. Fel färg, fel storlek, för stor urringning mm.......till slut, på Kapp Ahl 5 min innan stängning hittade hon den, ÄNTLIGEN!! Så när den var betald bestämde morsan helt resolut att nu skulle vi minsann ha varsin ljuslykta, den från Indiska som jag nämde ovan. Och det blev det. Jag valde en röd och morsan likaså. Tänkte att det blir bra till jul eller varför inte till de lila gardinerna som jag ännu inte köpt på IKEA. (men jag ska)
Sen en sväng på Åhléns men tack vare det så missade jag tunnelbanan och som följd missade jag bussen hem. Nästa gick en timme senare. Hungriga var vi och jag började få huvudvärk. Vad gör man då? Jo, fast food. Burger King i detta fall. Att få sätta tänderna i en ordentlig Whopper smakar ganska bra just när man är så desperat hungrig. Men hela tiden malade tankarna i huvet om hur jäkla mkt socker o fett man matade i sig för varenda jäkla pommes man plockade upp. Dessutom åt jag upp ALLA pommes.....uäck. Nåja, jag blev mätt för stunde iaf.

Och jag som skulle köra en "avgiftning" den här veckan. Endast grönsaker och kokade/ugnsbakade råvaror, vatten och rågbröd.

Det sprack.

Big time.

För idag köpte jag även naturgodis.

Inga kommentarer: