onsdag, december 13, 2006

Lussebullar och juleskum

Det blev Lucia i år också. Ingen överraskning direkt. Hann inte se Luciafirandet på Tv imorse dock som vanligt eftersom jag var tvungen att åka till jobbet kl. 07. Däremot fick jag en chans att avnjuta skönsång i Kista centrum imorse när jag var och hämtade lussebröd på bageriet. En stor lussekör stod på "balkonen" som vetter ut över Modeboulevarden och akustiken var precis perfekt! Jag har även hunnit fixa och ordna en del julklappar idag vilket känns som en enorm lättnad. Men jag har dock några nötter kvar att knäcka. Här på jobbet är det lugnt. Det mesta av jobbet är klart och jag ska nu förbereda pärmar inför arkiveringen 2007. Inget jättejobb direkt.
Imorse fick jag även besked om ännu en pusselbit till mitt hemliga "projekt" vilket gladde mig enormt!! Wohoo! Äntligen kan jag börja göra nåt konkret!......även fast jag tjuvstartade lite i måndags kväll ;)
Ikväll blir det pajbakning eftersom jag ska bjuda på köttfärspaj till lunchen på jobbet imorrn. Har ännu inte bestämt vad jag ska bjuda på till fikat men troligtvis blir det muffins :)

Och på lördag kommer Patrik ÄNTLIGEN över efter att ha lovat det i över ett år!!!!
Det ska spelas Buzz och ätas lussebullar, det kan jag garantera!!!!

Inga kommentarer: