lördag, december 16, 2006

Ett år äldre.

Födelsedagen är passerad. Startade dagen med att sova extra 10 min, åt frukost och tog en senare buss. Kom till jobbet, fikade med Jesper och Ernesto, blev fullkomligt nersprejad med kaffe och lyckades sen vid lunchtid kladda ner mig med mat. Bra början på den dagen. Spenderade lunchen med att leta ny tröja för att kunna byta ut min nu ganska äckliga tröja som jag hade på mig. Hittade till slut en på rea på JC för 75:-, en ganska snygg sådan i sportig stil och färgerna rosa och brunt. done deal. På vägen till kassan plockade jag även ett par supersöta örhängen som blev min present till mig själv på födelsedagen :)
Efter att Ernesto hade gått kl. 16 beslutade jag mig för att stänga kontoret för helgen. Ingen idé att sitta kvar där en fredag när ingen är där, telefonen är tyst och alla arbetsuppgifter var klara. Egentligen hade jag o Jocke tänkt gå på bio men jag ville hellre hem för att se intervjun med Christer Fuglesang. Det var ju trots allt en historisk händelse :) Så hem åkte vi, beställde varsin pizza och la oss och jäste på soffan resten av kvällen. Jag var heeelt nöjd med det. Av Jocke fick jag en Hello Kitty mysdress och av farsan fick jag en åländsk deckare :)
Idag kom Pärnilla med familj och jag bjöd på hembakt, choklad, glögg och kaffe. Patrik dök upp lite senare och efter att Pärnilla hade åkt så spelade vi Buzz i några timmar. Det är svårt att sluta när man väl har börjat :) Patrik stack vid 20,00 och vi slötittade på TV o såg sen en österrikisk skum rulle som hette Hotel. Imorrn kommer brorsan på besök över dagen och sen är helgen slut..........Egentligen skulle jag vilja ha lite tid för mig själv att ägna åt mitt nya projekt men det får bli imorrn kväll misstänker jag. För övrigt har jag stoppat mig full med godis, pizza och bullar den här helgen att jag nu känner mig som en hel kossa. Svullen och mätt.......

2 kommentarer:

Linnéa sa...

GRATTIS på födelsedagen i efterskott!!!!
bild på nya dressen vill jag se!

Mayumi sa...

Tack, tack!! Jag har haft fullt ös hela helgen så jag har inte hunnit fixa en bild på dressen än...men det kommer :)