måndag, december 18, 2006

Star gazing

Har som vanligt följt astronauternas arbete uppe på rymdstationen under helgen :) Sunita Williams råkade ut för ett mindre missöde i lördags kväll då hon tappade sin digitalkamera och lyckades (?) snärja in sig i en lång kabel som svävade fritt kring henne när hon arbetade utanför stationen. En solnedgång var på väg och hon kämpade tappert med att försöka ta sig loss utan resultat. Plötsligt blev det bara kolsvart och en spotlight tändes precis bredvid henne. Solen hade "gått ned". Så himla mäktigt att se. Dramat löste sig snart genom att Beamer kom till hennes undsättning. Intressant att titta på live dock och så himla, himla maffigt!!
Ikväll blir det att koppla upp sig igen för att kolla Christers sista rymdpromenad. Hoppas allt går bra! Snart dags för hemfärd igen, resna mest kritiska moment men det SKA gå bra :)
Jag kommer nog att fösöka följa rymdstationens arbete en bra bit framöver nu när man fått upp ögonen för dom. Dom svävar ju över oss varenda dag utan att vi tänker på dom. Men det finns faktiskt människor som lever i rymden!! :)
Efter middagen igår fick jag äntligen lite tid över för mig själv. Jocke hade åkt hem och brorsan likaså. Jag diskade och städade upp det sista och kunde till slut sätta mig ner och ägna mig åt lite läsning under resten av kvällen. Så himla SKÖNT!!

Jag har även kommit på mitt nyårslöfte.
Simma åtminstonde 2 dagar/vecka förutom spinningen.

Over and out.

Inga kommentarer: