tisdag, december 19, 2006

Godnatt rymden

Ikväll lämnar Discovery rymdstationen. Det är schemalagt till kl. 23.09. Jag borde egentligen ligga och sova redan nu men nej då, jag vill/tänker inte för allt i världen missa detta. Som vanligt sitter jag uppkopplad med NASA TV på och följer förberedelserna. Detta rymdäventyr har verkligen inte lämnat mig oberörd. Jag har ALLTID, sedan barnsben varit fascinerad av rymden, stjärnor och galaxer. Jag har ALLTID gillar TV-serier och filmer som utspelar sig i rymden, må de vara sci-fi eller någorlunda trovärdiga, jag har gillat det jag sett. Som barn läste jag mkt böcker om rymden och upp till vuxen ålder har jag älskat dokumentärer om Universum. Men detta äventyr har slagit det mesta. Att kunna sitta hemma vid mitt eget köksbord och följa dessa människor tusentals mil ovanför oss direkt på min dator är....alldeles crazy!
But I love it!!
Det trista är att det kommer kännas så tomt när detta rymdäventyr är över på fredag. Fast å andra sidan så har jag mitt nya hemliga projekt att jobba med så jag kommer inte ha tråkigt, den saken är klar. Och i januari börjar min mattekurs vilket jag faktiskt ser fram emot :)


Du kanske vill veta hur intensivspinningen gick idag? Jotack, bara bra :) Jag arbetade arslet av mig helt enkelt i 60 minuter :)

Natti, natti!

Inga kommentarer: