tisdag, december 19, 2006

Hjärnspänning

Tusan vad ont i huvet jag har. Spänningshuvudvärk är min första gissning. har haft ont i över en vecka nu och jag är ganska stel i kroppen. Jag vaknar ju varje morgon med sammanbitna käkar för guds skull!! Ska satsa på ett lååångt varmt bad när tid ges nu i veckan och kanske även boka en massagetid. Att jag även gått och lagt mig relativt sent varje kväll förbättrar knappast situationen. Men på lördag, jepp, då SKA jag sova länge och när jag vaknat SKA jag ligga och dra mig en stund och när jag väl tagit mig upp och fått i mig frukost ska jag lägga mig på soffan och SLAPPA!! :) På söndag bär det av till Dalarna för att fira jul och jag ser verkligen fram emot det. Förra året var första gången vi firade jul med Jockes föräldrar och det slog mig att våra familjer faktiskt har ganska lika traditioner. Vi äter julmiddagen på kvällen, öppnar klapparna efter middagen och på dagen så går man runt och stökar, äter godis, lyssnar på julmusik och bara väntar :) Känns tryggt med lika firande :) Och så är allt så avslappnat också, inte så stelt och perfekt som många andras julaftnar tydligen ska vara.
Men just nu är det ett annat projekt som jag laddar inför, nämligen intensiv spinning 75 min ikväll kl. 19. Jag laddar med vatten och kolhydrater och hoppas på att jag orkar trampa mig igenom utan att säcka ihop helt.
You can do it!

Inga kommentarer: