söndag, mars 18, 2007

Battle of tastes

Jag blev väckt imorse, söndag morgon kl 8.30 av att grannen spelade musik på hög volym och städade så det bara smällde i väggarna. HALLÅ!! Jag menar, SÖNDAG morgon!!!!!!! Vill man lyssna på radio då får man göra det på LÅG volym.........inte så hela huset hör.......dessutom har du en jävla usel musiksmak.......(så var det sagt också)
Det har varit tyst hela dagen men strax efter 17 var det dags igen så jag tröttnade och slog på min stereo för att överrösta. jag ville bara slippa höra dessa sliskiga smöriga äckligt dåliga rockballaderna han lyssnar på.
Hittade en mix av Dr Who låten och kom då på att jag faktiskt skulle vilja ha en stor Dr Who plansch på väggen i vardagsrummet. Jag har ju letat och funderat länge på vad jag vill ha där och det skulle passa perfa!! :)
För övrigt så var fredagen en lång pina. Jag var så trött att jag nästan mådde illa. Jag stack från jobbet kl. 14.15 och då tryckte och spände det i mitt huvud så mkt att jag ifrågasatte om jag verkligen skulle träna. Men jag somnade på bussen hem och vaknade något piggare hemma. Hämtade ut ett paket från Adlibris, stack hem och bytte om och sprang sen ner till Madonna spinningen. Ett riktigt KANONpass!! Det var fullsatt och ledarna hade verkligen fått ihop en bra kombination av Madonna låtar som inspirerade och peppade. Det var skönt att få svettas och ta i hårt på en fredag eftermiddag. Men efter stretch och vila böjde jag mig framåt för att plocka upp nåt från golvet o kände då att jag mådde illa. Fick lite smått panik, rafsade ihop mina saker och stack fort hem. Nej, jag kräktes aldrig, det gick över. Jag duschade och fixade iordning en lätt middag. Honungsyougurt med valnötter, banan och kanel och ett par rågmackor till. Till det kollade jag på ett avsnitt av Time Team på datorn vid köksbordet (mitt favvoprogram!!!) Somnade senare på kvällen totalt utmattade framför Stargate Atlantis. Är lite irriterad på mig själv som aldrig lyckats hålla mig vaken till Stargate Atlantis fast jag gillar serien. Efter morgonträningen igår lördag for jag till morsan och hjälpte henne med att handla och fixa lite hemma. Kom hem vid 23.30 och tog bilen ut till ett stort fält där jag stängde av bilen och klev ur. Det var ganska kusligt. Alldeles kolsvart ute, mitt ute på ett fält, mitt i natten och alla dessa stjärnor ovanför mitt huvud. Jag stod där i kanske 5 minuter men sen blev det hela alldeles för övermäktigt för mig så jag hoppade in i bilen igen och åkte hem. Idag har varit en halvt slappdag, halvt städdag. Var på intervju hos Friskis på dagen angående funktionärsjobb och jag blev anställd, till att börja med på prov i 2 månader. Jag ska börja till hösten är det tänkt och man jobbar ideellt 2 timmar/vecka. För det får jag träna gratis i hela kommunen vilket jag tycker är skitbra deal! :) Det var så länge sen jag varit på "ansträllningsintervju" och jag var skitnervös. Det hela gjorde inte saken bättre när jag inte kunde svara på hennes fråga om tre bra och dåliga egenskaper med mig. Det blev bara totalt svart i skallen. Pinsamt!!!! Hon måste tro att jag är en person som tycker att jag är perfekt på alla sätt och vis........vilket jag absolut inte tror.....jag har bara aldrig rannsakat mig själv på det viset.........Hur som helst, jag är anställd :)

Nu borde jag egentligen laga mat och plugga men allt jag vill är bara att vara ett tag. Lyssna på musik, surfa, glo på TV och slappa........

Och 4 dagars spinning denna vecka har totalt slimmat min kropp och jag har dessutom lagt på i vikt.....måste vara muskler för fettet rinner av mig...fullkomligt :) Så jävla SKÖNT!!!

Inga kommentarer: