söndag, mars 11, 2007

Jag luktar svett

Det blev bio i fredags. Jag stack från jobbet kl. 16, då hade telefonen inte ringt på flera timmar, jag hade inga fler arbetsuppgifter för veckan och jag hade tom hunnit plugga lite matte. Filmen jag såg var "Natt på museet". Ja, ja, det må va en sk barnfilm eller familjefilm men jag gillade den. Den var kul och jag behövde se nåt roligt och få skratta en stund. Jag gillar även ben Stiller som skådis så jag var skitnöjd efterråt. har du inte sett filmen än så skynda skynda, den e faktiskt riktigt bra! :) Efter filmen hann jag äta en slafsig burgare på Mc donalds. Jag märkte då hur jäkla äckliga McDonalds burgare egentligen är. När man inte äter där så himla ofta så vänjer man sig av med den typen av skräpmat verkar det som........hur som helst, på vägen hem passade jag på att plugga lite mera och utnyttja tiden som jag annars bara skulle sova eller slöa på. Väl hemma kröp jag ner i sängen och avnjöt den nya serien Stargate Atlantis men jag var så himla trött att jag faktiskt somnade mitt i det andra avsnittet *suck*.
Var uppe tidigt i lördags, tränade och åt frukost. Städade, diskade och la mig sen på soffan o lyssna på musik. När Jocke kom åkte vi och handlade o jag passade på att hämta ut mitt paket från Ellos. Väl hemma igen slet jag upp kläderna för att prova och jodå, klänningen för 99:- passade perfekt. Med ett par svarta leggings till tyckte tom Jocke att det blev skitsnyggt men det kan ju även bero på att klädstilen var väääldigt 80-tal vilket han gillar :)
Till middag blev det pizza (jag vet, skräpmat igen) och så nybakt banankaka till efterrätt. (men det var mkt godare kall dagen efter) Vi somnade båda till Matrix medan grannen spelade dunka dunka på högsta volym.....
Imorse stack Jocke redan kl. 7.30 (tror jag). Dom skulle ha nån slags möte på hans jobb (på en söndag!!!!) och han var tvungen att vara där redan kl. 10. (arbetsgivare har ingen respekt för helger nu längre) Själv sov jag till 10.15. Vaknade med mensvärk och yrsel, åt frukost i sängen medan jag tittade på favvoserien "Alla älskar Raymond" x 2 och släpade sen mig ner till tvättstugen. hade inte så mkt att vätta idag som tur var för allt jag ville var att ligga i sängen och glo på TV med min ömmande mage. Lite ångest hade jag visserligen för ute sken solen för fullt och jag vet hur mkt jag har klagat på sistone om att det alltid är så grått ute men är man lat så är man. Såklart kollade jag på Beverly Hills Cop 2 istället......
Hur som helst, jag inser nu att jag ändå måste krypa ur mina svettiga myskläder och dra på mig jeansen och traska ner till affären. Jag har inget bröd hemma, smöret är snart slut och kylen måste laddas med mat inför den nya veckan. Kan inte leva på banankaka only men jag bara MÅSTE brygga en kopp kaffe först.

Me, signing off on a lazy Sunday afternoon.....

2 kommentarer:

Linnéa sa...

vilken av 99-klänningarna köpte du? den vita med svarta prickar?

Mayumi sa...

Det är en svart med tvärränder i guld :) 3/4 ärmar...... :) vet du vilken jag menar?