torsdag, april 19, 2007

Dreaming of the Queen



Det började med att jag spontant lånade hem en bok från bibblan. Det var tänkt att bli en lätt läsupplevelse, utan tänk, bara ren och skär underhållning. Boken hette "Den andra flickan Boleyn". När jag hade läst hälften var jag fast. På vägen till London köpte jag den andra boken i serien (I drottningens närhet) och måste snart inhandla den tredje.


Jag älskar historia i alla dess former som den kan berättas eller framföras. Men framförallt så är historia på film att föredra framför allt. Jag har sett filme Elisabeth med Cate Blanchett i huvudrollen så många ggr att jag tappat räkningen (needless to say så äger jag den på dvd) och när jag läste att även Helen Mirren gjort en egen gestaltning av the Virgin Queen så ville jag naturligtvis även se den.
Jag köpte mig dvd´n i London nu i helgen och ser fram emot en tre timmar lång njutning framför TV´n inom kort. Fatta, Helen Mirren som Elizabeth!! Kan bara bli perfekt!! :)
/Anglofilen

Inga kommentarer: