fredag, april 20, 2007

Men se det snöar, det var väl roligt hurra!!!???

Man tar tre steg framåt och två steg bakåt. Imorse retirerade jag helt och plockade fram vinterjackan igen. Tillsammans med en varm halsduk var jag rustad att möta snålblåsten därute. Det hade snöat och allting var grått, grått, grått.
Suck.
Hur som helst så fick jag arslet ur vagnen igår och jag höll mig faktiskt vaken hela vägen hem på bussen, trots att jag satt och läste. Det brukar vara som bästa sömnpillret för mig i vanliga fall. Halvvägs hemma började nån snubbe några säten längre fram att störa sig med övriga passagerare och det hela slutade med att en annan snubbe fick tokspel, reste sig upp och började gapskrika på den andre att han skulle sätta sig ner och hålla käften och bete sig dom en civiliserad människa. Herregud vilken cirkus. Tanten bredvid mig började skruva på sig och sucka djudligt. Hon blev så nervös att hon tog till en påse bilar som tröst. Själv orkade jag inte ens bry mig om detta utspel utan fortsatte att läsa i min bok som nu hade blivit extra spännande. Väl hemma tog jag direkt tag i middagen, ugnspannkaka. Perfekt val av mat eftersom den i stort sett sköter sig själv en halvtimme i ugnen så att jag får tid över till annat. Jag bäddade rent i sängen, städade ut badrummet och kattlådan, plockade undan prylar som låg och skräpade och rensade bland reklam och post som kommit den senaste veckan.
Jag kollade på Dr Phil medan jag åt och sen tog jag hand om disken, ringde brorsan och kröp till sängs vid 22 tiden. Skönt när man äntligen får nånting gjort!!!

Just ja, jag glömde berätta att Intersport igår öppnade en tillfällig "outlet" i Kista centrum och jag råkade knata förbi den när jag skulle hämta posten. Utförsäljning skor och kläder. Allt ska bort för 50:- till 200:-. Jag hämtade Ernesto på jobbet och vi knatade ner tillsammans. Det var KNÖKFULLT med folk men vi lyckades faktiskt fynda. Ernesto till sin familj och jag till mig själv. Hittade ett par snygga Adidas pjuck för 50:-, ett par Puma mjukisbrallor för 50:- och en fin tee för 50:-. Jag var faktiskt riktigt nöjd med mig själv och det visade sig sen när jag kom hem att allting passade som en smäck!! :)

Det har även blivit dags för mig att klippa mig igen. Frågan är bara om jag ska klippa luggen igen eller om jag ska spara den och låta den växa ut?? Måste snart bestämma mig för jag blir galen på min slitna kalufs......

Nu är det lunch!

Inga kommentarer: