onsdag, april 18, 2007

A fat day

Känner mig som en stor fet blob idag.

Märkligt hur man ena dagen kan känna sig och uppleva sig själv som smal och smärt och nästa dag upplever man sig själv som en blåval med dubbla valkar överallt.

Som grädde på moset verkar jag ha hamnat i nån sorts vårdepression. Inget känns kul, allt är jobbigt. Är ständigt trött, orkar inte ta mig för nånting.
Jag vill verkligen inte vara deppig. Jag försöker så hårt att vara positiv och få nånting gjort.

Kanske behöver jag en lång semester????

3 kommentarer:

Annsan sa...

Vet preciiiiis hur du känner det. Då krävs det att man har saker att se fram emot, eller bara gå ut och lyssna på vårfåglarna... Se fram emot fina vädret som kommer till helgen, lev idag och tänk på all god, men flottig mat, som hamnar i maggen på fredag. Kram på dig från en som är såååå avis över er Londonresa så hon nästan är gul...

Linnéa sa...

det är ett konstigt fenomen, att man en dag kan känna sig hur snygg som helst och dagen efter är allt fel. finns det nån forskning på hur det kan va så?

Mayumi sa...

Ann: Tro mig, jag gör allt för att hålla humöret uppe, musik, böcker, sol, glass, träning men när kvällen kommer så känner jag mig som en zombie. Ser iaf mkt fram emot Dollys nästa fredag och jag håller på att planera en ny framtida London resa. I just can´t get enough!!! :) :)

Lilla fröken: Så jävla skumt alltså. Själklart är det psykiskt men jag fattar inte hur hjärnan kan spela en såna spratt. Droppen var igår när jag skulle byta om till träningen och råkade se mig själv i en spegel i omklädningsrummet, för ett ögonblick såg jag mig själv som överviktig igen men sen insåg jag att spegeln förstorade allt som speglades in den. Jag mådde riktigt illa där för en sekund :)