torsdag, augusti 16, 2007

Mission accomplished

Idag köpte jag mig så en höst/vinter kappa. Har snurrat runt i affärerna i två veckor nu och sakta men säkert har det hängts ut nya jackor och kappor, en här, en där. Jag provade en kappa på Esprit för två veckor sen och fattade genast tycke för den. Jag ville dock inte slå till utan att först se vad mer erbjöds på marknaden i höst. Men det har varit klent bland plaggen. Idag tröttnade jag och stegade åter in på Esprit. Jag hade sånt flyt att det faktiskt fanns endast en kappa kvar i min storlek och efter att ha provat, känt efter, bett expediten om råd, provat igen med en kofta under så slog jag till!!! Jag orkar bara inte snoka igenom fler affärer och skulle det komma in nya, finare plagg nästa vecka så får det va! Jag får bara inte slösa mera cash nu innan resan. Däremot tänkte jag försöka fynda under vinterrean nästa år. Det är då man kan göra ännu finare klipp. Som förra året då jag provade en skitsnygg kappa som hade kostat 2500:- men nu var nedsatt till ca 1200:-. Dumt nog så köpte jag den aldrig. Ångrar det idag men det kommer flera. Men hur som helst, jag är skitnöjd med kappan jag köpte idag. Den ni ser på bilden är ju mer korallfärgad, den jag köpte är svart. Det kändes enklast så eftersom jag då kan kombinera med scarfes och halsdukar i vilka färger jag vill.
Så hurra för mig!! :)



2 kommentarer:

Linnéa sa...

jacka i år. har sett en i amelia som ska komma in p indiska som jag MÅSTE ha för den är jättefin. hoppas bara den sitter fint oxå!jag ska oxå köpa ny vinter

Mayumi sa...

Själv har jag alltid haft jacka på vintern, (förutom min mockakappa jag köpte för två vintrar sen). Har inte velat investera i en dyr kappa eftersom jag alltid känt mig så ful o fet. Men i år ville jag verkligen ha en snygg kappa och jag e nöjd med mitt val.
Ska även se om jag kan hitta nån snygg jacka i USA :)