onsdag, augusti 15, 2007

Projekt kolhydratladdning

1,5 vecka kvar till tjejmilen nu. Försöker att inte nöta alltför många kilometrar nu men har (kanske) dumt nog börja klämma in ett extra pass spinning i veckan. Men det känns dock som att det hjälper och jag arbetar mer med uthålligheten. Tänkte klämma minst en löprunda på milen innan den 26:e och sen nöta några kortare distanser på det. Har börjat kolhydratladda med pasta och ris till varje måltid. Nåt gott måste ju komma ur det hoppas jag. Samtidigt vill jag inte ta loppet på allt för stort allvar. Poängen är ju att jag för första gången i mitt liv ska delta i en löptävling mest för att bevisa för mig själv att jag faktiskt kan. Kroppen är mer slimmad nu men jag kan meddela att jag under ett år faktiskt ökat i vikt med 10 kg. Det har märkts lite på kläder och så men min gissning är att jag lagt på en del muskelmassa och inte fett. Jag har ju som jag nämnde ovan faktiskt slimmat kroppen en del under sommaren. Eller om jag säger så här, jag är mycket fastare i kroppen nu än vad jag var tidigare. Men jag tar hellre muskler än fett, ingen tvekan!
Många har beklagat sig över min i deras tycke fanatiska träning. Faktum är att jag är mindre sjuk nu (nästan aldrig), orkar mkt mera, är mer lugnare i kroppen och har nästan övervunnit mitt sockerbehov. Den euforiska känslan man får efter att ha avverkat ett riktigt tungt och svettigt pass är obeskrivlig, dessutom får jag ju faktiskt äta mera mat efterråt utan att tänka på kalorierna. (Fast nu lagar jag mer hälsosam mat, mindre såser och mera grönsaker)

Så du som alltid gnäller över trötthet, sjukdomar, värk mm, sluta klaga på oss som faktiskt är aktiva. Lyft på rumpan och häng med du också! Börja med att ta långa promenader eller vandra i skogen. Det gör under med rumpa, lår och framförallt kondition och humör!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Det kommer att gå kanonbra. :)