måndag, augusti 13, 2007

Varför slösa pengar på en resa till tropikerna?......

När man kan njuta av den fuktiga värmen här i Stockholm helt gratis. Skämt o sido, helgen har varit fullkomligt olidlig. Vi har svettats, pustat, svettats mer och släpat oss fram genom tillvaron.
Herrejeeezuschrist vilket väder. Igår försökte jag springa 6 km men misslyckades totalt. Det gick bara inte, det var som att springa genom en tjock massa av fukt och värme.
I lördags drog vi in till Norrtälje där jag shoppade en fin Aloe Vera växt. Bjöd sen Jocke på en fika på En liten smula där vi satt uppe på uteplatsen på taket och njöt av värmen och lugnet som lagt sig över staden nu när de flesta sommarturisterna åkt hem igen. Vi konstaterade båda två hur lyckligt lottad man är att få bo i Roslagen så vi kan avnjuta såna här smultronställen när vi vi vill, vilken tid på året som helst. Lördagskvällen avslutades med en smarrig tacopaj och en skön västernrulle, "Once upon a time in the west". Bestämde mig för att köpa fler västernrullar, definitivt! På söndagsmorgonen under frukosten så konstaterade jag att jag faktiskt är sugen på att köpa mig ett par skridskor och följa med Jan-Åke i vinter på en tur runt Orsasjön. Det lät så himla kul när han beskrev känslan av att glida fram på skridskor en fin vinterdag. Men vi får väl se hur det blir. Vore kul om man kunde samla ihop alla (Linnéa, Kalle, Jocke och jag) och åka upp till Kättbo i vinter. (Förutom julen då förstås). Det är ju så mkt som ska tajma och passa.

Förresten, jag hittade ett par superfina lovikavantar i Norrtälje i lördags, stickade i en tomtegrå nyans och riktigt sådär varma och gosiga. De kostade också därefter, nästan 400:- men jag är villigt att betala. Men det kändes inte riktigt rätt att köpa dom nu i helgen när termometern stod på 27 grader både inne och ute.........

Ska flämta vidare här på jobbet nu och se till att få nånting gjort.

Inga kommentarer: