fredag, oktober 24, 2008

Friday is payday!

Räkningarna betalda. Det blev sammanlagt ca 15000:- den här månaden. Ska man skratta eller gråta?
Nä, nu MÅSTE Jocke och jag flytta ihop för det hår håller inte längre ekonomiskt. Vi betalar för TVÅ hushåll, TVÅ bredband, jag betalar själv för bilen, han bidrar till bensin och reparationer. Bara bilförsäkringen den här månaden gick på nästan 1700:-.....

Jag har bokat en tid för klippning idag. Nu MÅSTE jag. Jag har inte klippt håret sen i våras. Fatta. Det ser ut som en kråkbo. Mia och jag ska först åka till Adidas outlet för att kolla efter billiga löparbrallor. Sen blir det inget mer inköp det här månaden. Men bara jag kan träna så är jag glad :) Och böcker har jag tillräckligt så jag kan läsa :) Annars finns det ju alltid bibliotek.

Imorgon sticker jag till Åland. Ska hämta nummerlapp i Mariehamn på dagen, sen fika med kusinen för att efter det möta upp borsan och handla mat. Sen till stugan för middag. Ska försöka klämma in en skön promenad innan mörkret faller på.
Söndag. Upp tidigt!! Ladda med god frukost. Gröt och macka såklart! Sen in till Mariehamn igen för uppvärmning och så springa milen!! :) Jag är laddad, jag är peppad, jag vill springa NU!!

Ikväll bio med Jocke. Vi tänkte se den nya filmen om Bader-Mainhof ligan......2,5 timme! Då gäller det att den är bra!

Och glöm inte, vintertiden börjar på söndag!

3 kommentarer:

Linnéa sa...

jaaa flytta ihop NU!

MarathonMia sa...

JA! Flytta ihop - tänk vad många resor ni skulle kunna spara ihop till, hur mycket roligt ni kunde göra för pengar som istället betalas till dumma bredbandsleverantörer.

Mayumi sa...

Ja, det där med resor är ett bra argument :) Nåt som faktiskt skulle funka på Jocke :)