tisdag, oktober 21, 2008

När ska hetsen ta slut??

Jag har under en lång tid nu, ja många år faktiskt, längtat efter att få flytta bort från Stockholm. Jag har kommit en bit på vägen men är tyvärr beroende av jobb i storstaden. Men jag vill nåt mer i livet. Jag vill känna frihet, frisk luft, slippa stressen, hetsen, det opersonliga, att få visa när man är ledsen eller arg och inte känna sig tvungen att lägga på en mask bara för att det inte tillåts eller är fult att må dåligt.
När jag flyttade ut från Stockholm tänkte jag att jag kan ju alltid åka in när jag vill för att göra allt det jag gjort tidigare, gått på stan, shoppat mm. Men det visade sig att det inte var nåt jag egentligen kom att sakna. Jag åker väldigt sällan in till Stockholm och när jag väl gör det känner jag bara obehag av all stress och hets. Alla springer, rusar förbi, river och sliter i varor, snäser av, suckar och det känns bara som man är i vägen överallt.

Jag vill bara ha lugn och ro.

Är det för mkt begärt?

1 kommentar:

Linnéa sa...

kom ner till oss, där är det lugnt och skönt och alldeles underbart.