tisdag, februari 03, 2009

Kallt men sugen på att träna!!

Det kom ingen på stavcrossen igår kväll. Termometern visade på minus 6 men det har inte stoppat tanterna tidigare. Nåja, det var faktiskt riktigt kallt ute men jag hade ju ställt in mig på att träna. Som tur var så kom båda mina stavgångsvärdar och eftersom vi alla tre redan var klädda med gummiband knutna runt midjan såg vi ingen anledning till att strunta i träningen. Så vi tog en skön 45 minuters stavpromenad i kylan. Väl hemma körde jag 10 (10!) armhävningar på tå och 10 på knä, sen 20 situps med benen i luften och 20 sidolyft x 2. Även om jag nu inte har gjort 100 armhävningar om dagen så har snittet ändå legat på ca 60 om dagen. Det har gett resultat, armarna har blivit tajtare. Frågan är nu om jag kan göra omvända armhävningar, läs benhävningar och få lika tajta lår? :)
Eftersom väderprognosen inför imorgon lovar snö och regn befarar jag att ingen kommer på mitt joggcross pass heller så för att försäkra mig om att få bra och skön träning planerar jag en kort "flaneringsjoggrunda" i villaområdet ikväll. Långa brackar med svag lutning ger faktiskt bra uthållighetsträning har jag märkt och det finns en och annan jag planerar att ta mig uppför ikväll :)
Och vad passar bättre att avsluta dagen med än en varm kopp te och en bra bok? I mina historiestudier har jag nu kommit till den amerikanska slavhandelns begynnelse och det är mycket intressant läsning. För att toppa detta tänkte jag även läsa boken jag fick av Jocke i födelsedagspresent, den handlar just om sockerproduktion och slaveriets historia. Spännande läsning!!

Inga kommentarer: