tisdag, februari 03, 2009

Utmanad av Linnea!!

Regler: Gå in i mappen där dina bilder ligger, gå till den sjätte mappen och välj sedan den sjätte bilden i den aktuella mappen, släng upp bilden på bloggen och skriv något om den, utmana sex andra personer och länka till dem.



Intressant bild det här. Och roligt att det blev just den!! Vi har just klivit av bussen inne i Prag våren 2007 och är här på väg ner till slottet. Just det här slottet har en ganska ruskig historia att berätta, det var nämligen här det 30-åriga kriget startade. Genom den sk "defenestration of Prague". Här blev två katolska biträden till den Böhmiska kungen utkastade genom ett fönster av ett gäng protestanter. Detta kom sig av att kungen hade stängt ner protestantiska kyrkor i landet. Jag kan förstå att man var lite uppretad.....Men mest glad blev jag över den här bilden för att jag faktiskt håller på att studera det 30-åriga kriget just nu i mina studier.
Håll till godo!! :)

Nu utmanar jag MarathonMia!!

Inga kommentarer: