fredag, mars 06, 2009

Aj, aj, AJ!

Jag sträckte bröst och ryggmusklerna i måndags då jag skulle bära Tiger i sin bur ner för en isig backe bort till bilen på parkeringen. Det värkte på rätt bra i ett par dar men jag var övertygad om att det skulle gå över snabbt. Inatt höll jag på att bli galen. Det gjorde så jäkla ont i ryggen så det störde min sömn. Men det är bara i en viss ställning. Vrider jag mig lite så försvinner smärtan. Skumt. Hur som helst så körde jag ett 35 minuters medelpass jympa på lunchen och nu känns musklerna mkt mer uppmjukade och avslappnade :)
Min trogna Friskisrygga som tjänat mig under en himla många år nu börjar gå sönder. Ett stort hål gapar på ovandelen och flera är på väg. Jag vill inte lägga pengar på en ny ryggsäck nu men snart kommer jag bli så illa tvungen om jag ska ha nåt att bära träningskläderna i. Såg idag att Friskis i Kista hade nya ryggor för 250:- men det fanns även en söt liten väska för 99:-. Den borde kunna rymma träningskläder o ett par skor precis. Och priset är ju helt ok. Tål att tänkas på :)
Brorsan kommer till Sverige i helgen för att köpa tapeter. Han ska renovera släktgården han tog över för ett tag sedan och nu är det alltså dags för tapetsering av kök, vardagsrum och tre sovrum. Vi har suttit i telefon på kvällarna och kollat på nätet tillsammans och jag har nu också blivit så himla sugen på att tapetsera. Men jag känner inte för att lägga ner pengar på den lägenheten jag har nu eftersom vi troligtvis snart ska söka oss till en trea. Jocke börjar med att flytta in först och sen kan vi börja leta i lugn och ro. Helst vill vi ju ha en trea i samma hus eftersom vi trivs så bra däruppe på berget :) Dessutom lär det nog ta några år innan vi har råd med en bostadsrätt men den som väntar på nåt gott .......Jag hade ett möte med banken häromdagen om sparande. Dom är så inne på att jag ska börja pensionsspara i fonder och visst det låter väl bra men jag vill nog börja spara till ett boende och buffert först. Dom pengarna kan man ju investera inför framtiden.........dessutom är jag så himla tveksam till fondsparande nu. Men jag har iaf sått ett frö och har flera saker på G så jag tror faktiskt att allt kommer att lösa sig i slutändan. Så var det utbildning. Nån som har ca 30-40 000:- drällande över? För det är vad en bra ekonomiassistent utbildning kostar i Stockholm idag. Shit. Nåja, en sak i taget. Utbildning SKA jag ha så det går väl att låna i värsta fall. Men just nu ska jag först läsa färdigt mina 30 p i historia. Punkt slut.

Inga kommentarer: