tisdag, mars 03, 2009

Icke piggelin

Jag var jättepigg före lunch men direkt efter att ha fått mat i magen så kom dåsigheten som ett brev på posten och nu sitter jag bara och gäspar.....*gäääääääsp*

Glömde förresten berätta i mitt förra inlägg att jag var med Tiger till veterinären igår igen. Vi skulle ta blodprov för att kolla levervärdet. Han tyckte inte om att åka bil och direkt när vi kom in på kliniken började han nosa och sen skaka och blev jättenervös. Vi fick vänta i ett litet undersökningsrum och Tiger sprang runt runt runt. Ganska uppenbart nervös och rädd. Själva blodprovet gick bra. En sköterska höll i honom medan den andra fixade provet. Hon kände dessutom igenom Tiger och visste hur han reagerar i olika situationer vilket kändes skönt.
Sen var det bara att betala (800:-) och åka hem.
Han fick ett litet bandage/plåster på benet som stramade lite så när han kom hem haltade han lite ynkligt pga detta. Det såg faktiskt ganska sött ut :)
Plåstret drog jag av på kvällen när jag kom hem och tiger var mer än nöjd med att få vara hemma igen.
Idag ringde veterinären och berättade att provet visade att allt var helt normalt. Inga höga levervärden eller så. Så skönt!! Jag har ju sett att han är frisk och mår bra de sista veckorna så jag misstänkte att det skulle sluta lyckligt :)
Och nu behöver han heller inte äta den svindyra leverdieten heller, nåt som mattes plånbok gillar!! :)

Så nu hoppas jag att han lever ett långt och friskt liv!!

Inga kommentarer: